Beginner | 10 minuten

Persoonlijke voorbereiding verkoopgesprek

In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Beginner | 10 minuten

Voorbereiden verkoopgesprek – customer research

In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Beginner | 20 minuten

Strategie verkoopgesprek

In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Beginner | 15 minuten

Omgaan met weerstanden

Als verkoper zul je tegen weerstanden aanlopen. Je leert hoe je daar mee om moet gaan.

Beginner | 15 minuten

Theorie van de non-verbale communicatie

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Beginner | 25 minuten

Lichaamstaal – handen

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – armen

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de armen.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – benen

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de benen.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – hand en hoofd

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de handen en het hoofd.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – Afstand en nabijheid

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de afstand tot je gesprekspartner.

Beginner | 25 minuten

Lichaamstaal – houding en gevoel

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over lichaamshouding en gevoel.

Beginner | 25 minuten

Zelfkennis – Ben ik een verkoper?

Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Beginner | 40 minuten

Hoe worden wij en onze klanten beïnvloed?

Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Beginner | 15 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Introductie

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 20 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Paars

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 50 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Rood

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 50 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Blauw

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 50 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Oranje

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 15 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Groen

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 15 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Geel

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 30 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Kleurenspel

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 40 minuten

De SPIN methode

Deze methode bevat vier onderdelen om op een succesvolle manier de behoeften van de potentiële klant boven water te krijgen.

Beginner | 50 minuten

Vraagtechnieken

Een goed verkoopgesprek staat of valt met het stellen van goede vragen. Leer meer over vraagtechnieken.

Beginner | 15 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – luisteren

Verkopers moeten veel meer luisteren dan praten. Daarom gaan we in deze target in op het belang van luisteren.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Referentieel

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 1: Referentieel.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Expressief

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 2: Expressief.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Relationeel

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 3: Relationeel.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Appelerend

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 4: Appelerend.

Gevorderd | 10 minuten

Gespreksregulatie

Als verkoper moet je in staat zijn om een gesprek professioneel te reguleren.

Gevorderd | 20 minuten

De Pitch – Voorbereiding

Overal kan jij een potentiële klant of ambassadeur tegenkomen, daarom is het belangrijk om altijd een ‘elevator pitch’ paraat te hebben.

Gevorderd | 20 minuten

De Pitch – Opbouw

In deze target gaan we aan de slag met het maken van een overtuigende Pitch.

Gevorderd | 15 minuten

Psychologie van het overtuigen – Het brein

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 40 minuten

Psychologie van het overtuigen – Beïnvloeding

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 15 minuten

Psychologie van het overtuigen – Duur is goed

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Contrastprincipe

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 10 minuten

Psychologie van het overtuigen – Wederkerigheid

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 15 minuten

Psychologie van het overtuigen – Consessies

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Commitment en Consistentie

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 25 minuten

Psychologie van het overtuigen – Sociale bewijskracht

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Sympathie

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

« » pagina 1 / 2
Beginner | 10 minuten

Persoonlijke voorbereiding verkoopgesprek

In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Beginner | 10 minuten

Voorbereiden verkoopgesprek – customer research

In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Beginner | 20 minuten

Strategie verkoopgesprek

In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Beginner | 15 minuten

Omgaan met weerstanden

Als verkoper zul je tegen weerstanden aanlopen. Je leert hoe je daar mee om moet gaan.

Beginner | 15 minuten

Theorie van de non-verbale communicatie

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Beginner | 25 minuten

Lichaamstaal – handen

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – armen

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de armen.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – benen

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de benen.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – hand en hoofd

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de handen en het hoofd.

Beginner | 10 minuten

Lichaamstaal – Afstand en nabijheid

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de afstand tot je gesprekspartner.

Beginner | 25 minuten

Lichaamstaal – houding en gevoel

We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over lichaamshouding en gevoel.

Beginner | 25 minuten

Zelfkennis – Ben ik een verkoper?

Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Beginner | 40 minuten

Hoe worden wij en onze klanten beïnvloed?

Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Beginner | 15 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Introductie

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 20 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Paars

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 50 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Blauw

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 50 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Oranje

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 15 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Groen

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 15 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Geel

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 40 minuten

De SPIN methode

Deze methode bevat vier onderdelen om op een succesvolle manier de behoeften van de potentiële klant boven water te krijgen.

Beginner | 15 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – luisteren

Verkopers moeten veel meer luisteren dan praten. Daarom gaan we in deze target in op het belang van luisteren.

Beginner | 50 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Maak je eigen klantleiding

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 25 minuten

Salesfunnel

Oefening voor het maken van een echte salesfunnel!

Beginner | 50 minuten

Verkoopcasus ‘Drukkerij Read’

Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Beginner | 50 minuten

Verkoopcasus ‘OpgeLED BV’

Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Beginner | 50 minuten

Verkoopcasus ‘Vitamientje BV’

Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Beginner | 50 Minuten

Kenmerken of voordelen

We hebben niets aan kenmerken als voor ons niet duidelijk is of de kenmerken ook voordelen voor ons vormen. Als verkoper pas je de kenmerken toe en maakt ze relevant voor de klant.

Beginner | 40 Minuten

Koetjes en Kalfjes

Over koetjes en kalfjes praten tijdens een zakelijk verkoopgesprek is goed voor de sfeer en het kweekt vertrouwen. Maar pas op!

Beginner | 50 Minuten

Opdracht: Contact met prospect ‘OfficeJet’

Als accountmanager bij kantoorinrichter OfficeJet heb je veel contact met bestaande en potentiële klanten. Ga aan de slag met een aanvraag van een potentiële klant.

Klassikale targets

Beginner | 50 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Rood

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 30 minuten

Spiral Dynamics (klanttypen) – Kleurenspel

Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Beginner | 50 minuten

Vraagtechnieken

Een goed verkoopgesprek staat of valt met het stellen van goede vragen. Leer meer over vraagtechnieken.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Referentieel

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 1: Referentieel.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Expressief

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 2: Expressief.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Relationeel

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 3: Relationeel.

Gevorderd | 10 minuten

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Appelerend

Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 4: Appelerend.

Gevorderd | 10 minuten

Gespreksregulatie

Als verkoper moet je in staat zijn om een gesprek professioneel te reguleren.

Gevorderd | 20 minuten

De Pitch – Voorbereiding

Overal kan jij een potentiële klant of ambassadeur tegenkomen, daarom is het belangrijk om altijd een ‘elevator pitch’ paraat te hebben.

Gevorderd | 20 minuten

De Pitch – Opbouw

In deze target gaan we aan de slag met het maken van een overtuigende Pitch.

Gevorderd | 15 minuten

Psychologie van het overtuigen – Het brein

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 40 minuten

Psychologie van het overtuigen – Beïnvloeding

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 15 minuten

Psychologie van het overtuigen – Duur is goed

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Contrastprincipe

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 10 minuten

Psychologie van het overtuigen – Wederkerigheid

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 15 minuten

Psychologie van het overtuigen – Consessies

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Commitment en Consistentie

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 25 minuten

Psychologie van het overtuigen – Sociale bewijskracht

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Sympathie

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Autoriteit

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 20 minuten

Psychologie van het overtuigen – Schaarste

Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Gevorderd | 50 minuten

Verkoopcasus ‘Installo VOF’

Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Gevorderd | 50 minuten

Klagende klanten (rollenspel)

Klanten zijn leuk, zolang ze betalen en niet klagen. Helaas kom je in de praktijk steeds meer met klagende klanten in aanraking.

Gevorderd | 20 minuten

Klagende klanten (theorie)

Klanten zijn leuk, zolang ze betalen en niet klagen. Helaas kom je in de praktijk steeds meer met klagende klanten in aanraking.

Gevorderd | 50 Minuten

Rollenspel: Telefonisch verkoopgesprek ‘TopSearch’

In dit rollenspel pas je de theorie toe die je hebt geleerd over ‘De psychologie van het overtuigen’.

Gevorderd | 40 Minuten

Meer omzet via je webshop

Al jarenlang stijgt de omzet via internet. Hoe zorg jij voor meer verkopen op je webshop?

Gevorderd | 60 Minuten

Overtuigende verkooppresentatie maken

Je maakt een mooie en overtuigende verkooppresentatie waarmee je een grote klant binnen gaat halen.

Gevorderd | 40 Minuten

Offerte versturen (opdracht)

Je schrijft een passende e-mail waarin je verwijst naar de offerte in de bijlage.

Gevorderd | 30 Minuten

Offerte follow-up (opdracht)

Je hebt een offerte gestuurd naar een prospect en daarna niets meer vernomen. Je schrijft een follow-up e-mail.

Gevorderd | 50 Minuten

Handige apps voor handige verkopers

Deze handige apps maken jouw baan als verkoper een stuk leuker en efficiënter!

Gevorderd | 100 Minuten

Kennisvoorsprong – Company Info

Je bent als accountmanager of verkoper de hele dag druk, maar levert jouw klant wel geld op?

Gevorderd | 20 Minuten

Tevreden of loyaal?

Tevreden klanten zijn niet altijd ook loyale klanten. Ontdek het verschil en waarom jij dat moet weten.

Gevorderd | 100 Minuten

Interview een verkoper (opdracht)

Interview een verkoper en leer zijn of haar verkooptips!

Expert | 10 minuten

Hoe ziet jouw ideale klant er uit?

Verkopers willen succes behalen. Omzet maken. Scoren. Klanten binnenhalen is het motto. De markt is veelal groot, veel groter dan jij kunt bewerken.

Expert | 75 minuten

Rollenspel Zuss

Je gaat de Sales-theorie die je de afgelopen jaren hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Expert | 20 minuten

Omgaan met teleurstellingen – veerkracht

Als verkoper heb je veel te maken met teleurstellingen. Het kan zomaar zijn dat 70% van al je inspanning vruchteloos is. Hoe ga je daarmee om?

Expert | 20 minuten

Zelfbeheersing en discipline

Vrijheid, het is een van de argumenten die verkopers heeft gebracht tot dit mooie vak. En toch gaat hier heel vaak iets mis.

Expert | 50 minuten

LinkedIn Sales Navigator – Een handig hulpmiddel

LinkedIn Sales Navigator is een tool die de gegevens van LinkedIn gebruikt om salesprofessionals te helpen. Hoe werkt het?

Expert | 20 minuten

Enthousiasme – het smeermiddel voor de sales

Niemand wordt graag geholpen door een verkoper die ongemotiveerd is. Maar er is een smeermiddel wat vrijwel elk verkoopgesprek tot een succes kan maken: enthousiasme.

Expert | 20 minuten

Onderhandelen – Standpunten en belangen

Niemand wordt graag geholpen door een verkoper die ongemotiveerd is. Maar er is een smeermiddel wat vrijwel elk verkoopgesprek tot een succes kan maken: enthousiasme.

Expert | 20 minuten

Vertel is! – De kracht van het verhaal

Praten doen verkopers graag. Praten is ook niet moeilijk. Maar tussen praten en ook werkelijk iets zeggen zit een groot verschil.

Expert | 50 Minuten

De escalatieladder

Als verkoper kom je weleens in een situatie terecht van escalatie met een klant. Wat gebeurt er precies en wat kun je er aan doen?

Expert | 50 Minuten

Op de beurs ECOME

Vandaag gaat de belangrijkste beurs van het jaar ‘ECOME’ open. Jij zal daar met je collega’s de beursstand bemannen met als doel: nieuwe prospects!

Expert | 50 Minuten

Rollenspel: Accountmanager Heineken

Je bent accountmanager bij Heineken gaat op pad om een restaurant te bezoeken. Uiteraard bereid jij je eerst grondig voor.

Expert | 50 Minuten

Rollenspel LSD – Jan Branden Auto’s

Luisteren is belangrijk in de commercie belangrijker dan praten omdat een goede luisteraar veel meer nuttige informatie opdoet dan een enthousiaste prater.

Expert | 50 Minuten

Argumenteren – Less is more

Bij veel verkopers leeft de overtuiging ‘hoe meer argumenten, hoe beter’. We laten in deze korte theorie zien waarom dat niet waar is.