
Persoonlijke voorbereiding verkoopgesprek
In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Voorbereiden verkoopgesprek – customer research
In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Strategie verkoopgesprek
In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Omgaan met weerstanden
Als verkoper zul je tegen weerstanden aanlopen. Je leert hoe je daar mee om moet gaan.

Theorie van de non-verbale communicatie
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Lichaamstaal – handen
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Lichaamstaal – armen
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de armen.

Lichaamstaal – benen
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de benen.

Lichaamstaal – hand en hoofd
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de handen en het hoofd.

Lichaamstaal – Afstand en nabijheid
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de afstand tot je gesprekspartner.

Lichaamstaal – houding en gevoel
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over lichaamshouding en gevoel.

Zelfkennis – Ben ik een verkoper?
Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Hoe worden wij en onze klanten beïnvloed?
Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Introductie
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Paars
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Rood
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Blauw
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Oranje
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Groen
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Geel
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Kleurenspel
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

De SPIN methode
Deze methode bevat vier onderdelen om op een succesvolle manier de behoeften van de potentiële klant boven water te krijgen.

Vraagtechnieken
Een goed verkoopgesprek staat of valt met het stellen van goede vragen. Leer meer over vraagtechnieken.

Voeren van het verkoopgesprek – luisteren
Verkopers moeten veel meer luisteren dan praten. Daarom gaan we in deze target in op het belang van luisteren.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Referentieel
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 1: Referentieel.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Expressief
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 2: Expressief.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Relationeel
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 3: Relationeel.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Appelerend
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 4: Appelerend.

Gespreksregulatie
Als verkoper moet je in staat zijn om een gesprek professioneel te reguleren.

De Pitch – Voorbereiding
Overal kan jij een potentiële klant of ambassadeur tegenkomen, daarom is het belangrijk om altijd een ‘elevator pitch’ paraat te hebben.

De Pitch – Opbouw
In deze target gaan we aan de slag met het maken van een overtuigende Pitch.

Psychologie van het overtuigen – Het brein
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Beïnvloeding
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Duur is goed
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Contrastprincipe
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Wederkerigheid
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Consessies
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Commitment en Consistentie
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Persoonlijke voorbereiding verkoopgesprek
In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Voorbereiden verkoopgesprek – customer research
In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Strategie verkoopgesprek
In deze target ga je leren hoe je een goed verkoopgesprek moet voorbereiden.

Omgaan met weerstanden
Als verkoper zul je tegen weerstanden aanlopen. Je leert hoe je daar mee om moet gaan.

Theorie van de non-verbale communicatie
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Lichaamstaal – handen
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen.

Lichaamstaal – armen
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de armen.

Lichaamstaal – benen
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de benen.

Lichaamstaal – hand en hoofd
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de handen en het hoofd.

Lichaamstaal – Afstand en nabijheid
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over de afstand tot je gesprekspartner.

Lichaamstaal – houding en gevoel
We kunnen wel zeggen dat non-verbale communicatie een van de meest belangrijke onderdelen is van succesvol verkopen. Deze target gaat over lichaamshouding en gevoel.

Zelfkennis – Ben ik een verkoper?
Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Hoe worden wij en onze klanten beïnvloed?
Als verkoper moet je goed begrijpen hoe mensen in elkaar zitten, en niet minder belangrijk, hoe je zelf in elkaar zit.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Introductie
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Paars
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Blauw
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Oranje
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Groen
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Geel
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

De SPIN methode
Deze methode bevat vier onderdelen om op een succesvolle manier de behoeften van de potentiële klant boven water te krijgen.

Voeren van het verkoopgesprek – luisteren
Verkopers moeten veel meer luisteren dan praten. Daarom gaan we in deze target in op het belang van luisteren.

Spiral Dynamics (klanttypen) – Maak je eigen klantleiding
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Verkoopcasus ‘Drukkerij Read’
Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Verkoopcasus ‘OpgeLED BV’
Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Verkoopcasus ‘Vitamientje BV’
Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Kenmerken of voordelen
We hebben niets aan kenmerken als voor ons niet duidelijk is of de kenmerken ook voordelen voor ons vormen. Als verkoper pas je de kenmerken toe en maakt ze relevant voor de klant.
Klassikale targets

Spiral Dynamics (klanttypen) – Rood
Spiral Dynamics is een waardevolle en praktische theorie die ons helpt bij het begrijpen van onszelf en onze klanten.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Referentieel
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 1: Referentieel.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Expressief
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 2: Expressief.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Relationeel
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 3: Relationeel.

Voeren van het verkoopgesprek – boodschap – Appelerend
Het is van belang om te begrijpen dat de boodschap die tot jou komt uit een viertal aspecten bestaat. Deel 4: Appelerend.

Gespreksregulatie
Als verkoper moet je in staat zijn om een gesprek professioneel te reguleren.

De Pitch – Voorbereiding
Overal kan jij een potentiële klant of ambassadeur tegenkomen, daarom is het belangrijk om altijd een ‘elevator pitch’ paraat te hebben.

De Pitch – Opbouw
In deze target gaan we aan de slag met het maken van een overtuigende Pitch.

Psychologie van het overtuigen – Het brein
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Beïnvloeding
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Duur is goed
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Contrastprincipe
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Wederkerigheid
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Consessies
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Commitment en Consistentie
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Sociale bewijskracht
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Sympathie
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Autoriteit
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Psychologie van het overtuigen – Schaarste
Een goede verkoper kan overtuigen en beïnvloeden. Hij weet de klant in beweging te krijgen en weerstanden te overwinnen. Ben jij overtuigend?

Verkoopcasus ‘Installo VOF’
Je gaat de Sales-theorie die je hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Klagende klanten (rollenspel)
Klanten zijn leuk, zolang ze betalen en niet klagen. Helaas kom je in de praktijk steeds meer met klagende klanten in aanraking.

Klagende klanten (theorie)
Klanten zijn leuk, zolang ze betalen en niet klagen. Helaas kom je in de praktijk steeds meer met klagende klanten in aanraking.

Rollenspel: Telefonisch verkoopgesprek ‘TopSearch’
In dit rollenspel pas je de theorie toe die je hebt geleerd over ‘De psychologie van het overtuigen’.

Meer omzet via je webshop
Al jarenlang stijgt de omzet via internet. Hoe zorg jij voor meer verkopen op je webshop?

Overtuigende verkooppresentatie maken
Je maakt een mooie en overtuigende verkooppresentatie waarmee je een grote klant binnen gaat halen.

Offerte versturen (opdracht)
Je schrijft een passende e-mail waarin je verwijst naar de offerte in de bijlage.

Offerte follow-up (opdracht)
Je hebt een offerte gestuurd naar een prospect en daarna niets meer vernomen. Je schrijft een follow-up e-mail.

Handige apps voor handige verkopers
Deze handige apps maken jouw baan als verkoper een stuk leuker en efficiënter!

Kennisvoorsprong – Company Info
Je bent als accountmanager of verkoper de hele dag druk, maar levert jouw klant wel geld op?

Hoe ziet jouw ideale klant er uit?
Verkopers willen succes behalen. Omzet maken. Scoren. Klanten binnenhalen is het motto. De markt is veelal groot, veel groter dan jij kunt bewerken.

Rollenspel Zuss
Je gaat de Sales-theorie die je de afgelopen jaren hebt opgedaan toepassen in dit rollenspel.

Omgaan met teleurstellingen – veerkracht
Als verkoper heb je veel te maken met teleurstellingen. Het kan zomaar zijn dat 70% van al je inspanning vruchteloos is. Hoe ga je daarmee om?

Zelfbeheersing en discipline
Vrijheid, het is een van de argumenten die verkopers heeft gebracht tot dit mooie vak. En toch gaat hier heel vaak iets mis.

LinkedIn Sales Navigator – Een handig hulpmiddel
LinkedIn Sales Navigator is een tool die de gegevens van LinkedIn gebruikt om salesprofessionals te helpen. Hoe werkt het?

Enthousiasme – het smeermiddel voor de sales
Niemand wordt graag geholpen door een verkoper die ongemotiveerd is. Maar er is een smeermiddel wat vrijwel elk verkoopgesprek tot een succes kan maken: enthousiasme.

Onderhandelen – Standpunten en belangen
Niemand wordt graag geholpen door een verkoper die ongemotiveerd is. Maar er is een smeermiddel wat vrijwel elk verkoopgesprek tot een succes kan maken: enthousiasme.

Vertel is! – De kracht van het verhaal
Praten doen verkopers graag. Praten is ook niet moeilijk. Maar tussen praten en ook werkelijk iets zeggen zit een groot verschil.

De escalatieladder
Als verkoper kom je weleens in een situatie terecht van escalatie met een klant. Wat gebeurt er precies en wat kun je er aan doen?

Op de beurs ECOME
Vandaag gaat de belangrijkste beurs van het jaar ‘ECOME’ open. Jij zal daar met je collega’s de beursstand bemannen met als doel: nieuwe prospects!

Rollenspel: Accountmanager Heineken
Je bent accountmanager bij Heineken gaat op pad om een restaurant te bezoeken. Uiteraard bereid jij je eerst grondig voor.